5 razlogov zakaj je množični hollywoodski selfie v 35 minutah prehitel Obamo
03. 03. 2014
Včeraj, no v bistvu danes zjutraj po našem času se je zgodil zgodovinski trenutek za twitter. Dobili smo največkrat retvitano objavo. Kako je voditeljici večera Ellen DeGeneres uspelo v dobre pol ure podreti rekord Baracka Obame, ki je svoj tvit objavil takoj po ponovni izvolitvi za predsednika ZDA? Magična beseda, bolje zapisano kratica je CTA!
V čem sta se razlikovala in kaj imata skupnega tvita Ellen in Obame? Oba posta sta bila objavljena v trenutku, ko so bile vse oči Amerike (in velikega dela sveta) pred računalniškimi in tv zasloni. Nimam (še) podatka o gledanosti zadnjega izbora Oscarjev, da bi jih lahko primerjal z zadnjimi presedniškimi volitvami, a skoraj prepričan sem, da so volitve vseeno večja stvar kot podelitev kipcev v filmski industriji.
Kje je potem "haklc", da je tvit množičnega selfie-a hollywoodskih zvezdnikov v samo 35 minutah prehitel število retvitov čustvenega trenutka Baracka Obame in njegove gospe? Spodaj sem našel vsaj 5 pomembnih faktorjev.
-
Prva, ne sicer ključna, a vseeno pomembna točka je teasing! Voditeljica Ellen DeGeneres (čestitke ekipi, ki ji piše tekste, odlično in res zabavno vodenje dogodka) je tekom cele prireditve spletni avditorij kurila z zabavnimi tviti iz dogodka, kar je neprestano vpletala tudi v vodenje dogodka. Spletni avditorij in vsi gledalci Oscarjev so torej vedeli, da lahko pogledajo v zaodrje dogodka in imajo vsaj teoretično stik z voditeljico.
-
Druga točka je odlična navzkrižna promocija tradicionalnega medija (televizijski prenos) in spletnih medijev (Facebook, Twitter, Instagram, live blogi,...) ki so odlično pokrivali dogajanje v dvorani in izven nje. Teren je bil pripravljen na nekaj velikega in z uspešno kombinacijo komunikacije na vseh kanalih se je doseg povzpel v nebo.
-
Tretja, zelo pomembna razlika je bila neposredni prenos ključnega trenutka - vsi pred zasloni smo bili priča nastajanju skupinskega selfija. Torej smo bili vsi del zgodbe, na nek način smo vsi sodelovali pri fotki. Sicer na kavču pred televizijo, a vseeno, bili smo zraven. In to šteje.
-
Četrtič - če hočete imeti pravo eksplozijo viralnosti potrebujete močne kurirje, prve ambasadorje, ki bodo vsebino poslali naprej preko svojih kanalov. In cela kopica znanih obrazov na sliki in v dvorani so takoj retvitali vsebino naprej še svojim sledilcem. Takisto so v istem trenutku storili vsi svetovni mediji preko svojih kanalov. Bili smo priča verjetno največjemu viralnemu pushu v zgodovini družbenih omrežij.
- In petič - po mojem mnenju najbolj pomembno - akcija je imela jasen CTA (Call to action). Voditeljica Ellen je zelo jasno sporočila glavni namen - naj ta selfie postane najbolj retvitan post v zgodovini. In je, v samo 35 minutah. Brez direktnega klica k dejanju, deljenju tvita bi bil odziv spleta mnogo manjši. Ne glede na to, da so na sliki poleg Ellen DeGeneres še Brat Pitt, Kevin Spacey, Bradley Cooper, Meryl Streep, Angelina Jolie, Jared Leto in ostali.
Ne samo, da so v nekaj trenutkih podrli rekord. Uspeli so celo za nekaj trenutkov sesuti Twitterjeve strežnike. Dosežek, ki bo šel v zgodovino družbenih omrežij.
Sorry, our bad. #Oscars pic.twitter.com/VrjKjZ4YGl
— The Academy (@TheAcademy) March 3, 2014
Številka retvitov slavnega igralskega selfia še vedno raste. Kdo bo uspel preseči to številko?
If only Bradley's arm was longer. Best photo ever. #oscars pic.twitter.com/C9U5NOtGap
— Ellen DeGeneres (@TheEllenShow) March 3, 2014
Obama pa se še vedno objema ;) Do naslednjih volitev.
Four more years. pic.twitter.com/bAJE6Vom
— Barack Obama (@BarackObama) November 7, 2012
Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si