Digitalne bucike in table so nov trend na družabnih omrežjih
13. 03. 2012
Številke so impozantne - omrežje je zunaj šele dobro leto, pa ima že preko 100 milijonov obiskov. V ZDA je v družbi 30 najbolj obiskanih spletnih strani, med družabnimi omrežji je med prvih 10. Vsi govorijo o Pinterestu v presežnikih. In kaj je tu za nas?
Zakaj sploh gre pri Pinterestu? Kot običajno so najbolj enostavne stvari najboljše. Tega pravila se držijo tudi na tej platformi. Predstavljajte si veliko spletno oglasno desko, kamor lahko pripnete zanimivo sliko, zapis, video klip, ki ste ga našli kjerkoli na spletu. Izjema, ki se ne pusti pripeti/pinati je Facebook. Z eno digitalno buciko in z eno potezo opravite vse. In vse skupaj si lahko ogledujejo, komentirajo in lajkajo vaši prijatelji. Tako kot ostali uporabniki sledijo vašim vsebinam, tako vi lahko sledite njihovim. Ni potrjevanja kot pri Facebooku, vsak si lahko ogleduje tuje vsebine brez potrjevanja.
Enostavno in pregledno. Ter zaradi povezave s Twitterjem in/ali Facebookom hudo viralno. Namreč že ob prijavi sistem preveri koliko vaših FB prijateljev je na Pinterestu in jih začne slediti. Uporabnik si naredi vsebinske table (boards) in začne s pripenjanjem vsebin. Tuje raziskave Pinterest že postavljajo ob bok Googlu kar se tiče vira obiska (refferal) na spletnih straneh.
OK, simpatičen servis, a kako ga lahko uporabimo za naše podjetje, storitev, blagovno znamko? Če imamo primerne vsebine (hrana, oblačila, nakit, umetnine, modne, lepotne vsebine in podobno), torej tisto kar pritegne pogled tudi v realnem življenju je Pinterest lahko vaša obljubljena digitalna dežela. Sistem ima lahko namreč velik viralni potencial, če uporabniki začno vaše vsebine prepinjati (repin) na svoje table. Seveda, če znamo naše vsebine primerno skomunicirati. Zaradi tesne prepletenosti s Facebookom te objave vidijo tudi prijatelji na modrem omrežju. Cel sistem je zasnovan zelo preprosto za uporabnike, saj so grafični simboli veliki, funkcionalnost res enostavna.
V Sloveniji se je šov šele dobro začel. Točnega števila uporabnikov ni, prav tako je potrebno z lupo iskati podjetja. A če bo res Pinterestov val pljusknil tudi pri nas tako močno kot je v Ameriki je fino biti pripravljen. Tisti, ki bo prvi sejal bo tudi prvi žel.
Je Pinterest grožnja velikim igralcem, Facebooku, Twitterju, LinkedInu? Ne, gre za samostojno platformo, ki je namenjena izključno deljenju vsebin. Ni kramljanja, ni igranja igric, ne gre za zapisovanje vašega digitalnega dnevnika.
Če pogledamo spodnjo infografiko (vir: modea) ki je sicer narejena na ameriškem avditoriju vidimo, da so večinske uporabnice rdečih bucik predvsem ženske, ki na tem omrežju preživijo celo več časa kot na Facebooku. Tudi prevladujoča starost 25-34 let je še kako zanimiva za podjetja.
Torej, se vidimo na Pinterestu? Moje table najdete tukaj. Ne pozabite tega zapisa pripeti na vašo tablo. Pinterestovo buciko najdete na levi strani ;)
Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si