Kdor prvi pride, prvi melje. Tudi če pšenica ni njegova.
22. 01. 2011
Na družabnih omrežjih se o vas že govori, tudi če na Facebooku uradno sploh še niste prisotni. In če pridete prepozno, vas je lahko že nekdo prehitel. To se je zgodilo nacionalni televiziji z izborom za pesem evrovizije - EMA
Vsako leto se v januarju začne vzdigovati prah okoli izbora našega predstavnika za € song. Škandali, batine, kletvice, tožbe, pritožbe, goljufije in predvsem veliko trušča (običajno za prazen nič). Vsi govorimo, da je to parada kiča, ki ga nihče ne gleda - a EMA velja za najbolj gledano oddajo celega leta. Vsako leto.
Pustimo ob strani skladbe, sceno in voditelje. Tale zapis je nastal zaradi drugačnega šova. Nacionalna televizija vidno šepa s prisotnostjo na družabnih medijih. Nekaj oddaj se je sicer pojavilo na Facebooku, a gre bolj za tipanje v temi. Običajno so ustvarjeni zasebni profili (običajna začetniška napaka), redke so pravilno postavljene strani. Pa še te imajo bore malo zasledovalcev. Očitno je kljub dobro razviti spletni platformi (MMC) in dolgoletni prisotnosti na spletu, Facebook za njih nezanimiva disciplina, s katero se ne ukvarjajo. Ali pa se nekdo z njo pozabava zgolj ljubiteljsko. Konkurenčna komercialna televizija POP TV je že pred dobrim letom prepoznala potencial socialnih mrež in začela s svojim nastopom na Faceboku (stran Slovenija ima talent ima že preko 44.000 fanov), veliko prepoznavnih hišnih novinarskih imen je aktivnih na Twitterju.
Ne bomo se spuščali globje, da nas tok ne odnese v napačne vode. Vrnimo se nazaj na EMO. Televizija Slovenija se je pred nekaj dnevi odločila, da postavi Facebook stran za ta dogodek in začne s komunikacijo tudi preko te platforme. Težava je v tem, ker so zamudili vlak. In ne samo enega.
Uganete katera Facebook stran je prava?
Težka bo! In prav pred isto uganko je postavljen uporabnik - Facebook namreč v iskalcu, ko vtipka niz "Ema", najprej ponudi stran z več oboževalci. Logična izbira: tam kjer je več uporabnikov, tam je največ verjetnosti, da bo stran prava. Naj pomagam, uradna stran je EMA 2011 (TVS). Prvi dve sta neuradni. TV Slo je zamudila s prihodom na platformo - o njem se že govori. Kaj sedaj?
Facebook omogoča prijavo neavtorizirane uporabe tuje blagovne znamke. Če dobi prijavo s strani pooblaščenega uporabnika, bo prijavljene strani izbrisal. Težava nastopi, če je na neuradni strani že veliko uporabnikov in komunikacija že pridno teče. Facebook bo poleg strani zbrisal tudi vso bazo fanov. Tisto, kar stran na začetku najbolj krvavo potrebuje, velik bazen uporabnikov. In tega ni lahko napolniti. Običajno je najlaže kontaktirati administratorja neuradne strani in se dogovoriti o prevzemu. Seveda je odvisno od pogajalske spretnosti, kakšen bo izplen. Če se skrbnik neuradne strani sploh oglasi (na moj poziv se admin neuradne EME s 1.609 uporabniki ni pojavil), saj mu je s strani Facebooka zagotovoljena anonimnost in ga drugače ne moremo identificirati.
Po kratki analizi dogajanja na vseh treh straneh je zanimivo, da so na neuradni strani prej objavili kandidate za letošnji izbor, kot na uradni. Prav tako je komično, da so na neuradni strani prvi objavili video kultne skladbe "Tih deževen dan", ki je prva predstavljala Slovenijo na € songu. Na uradni strani, pa so naredili isto objavo nekaj ur kasneje. Naključje? Cvetk je še nekaj. Očitno je, da v lastni TV hiši ne vedo, katera stran je uradna in katera ne. Admin FB strani oddaje Sobotno popoldne je namreč v tekstu "tegal" neuradno stran. Pojavljanje brez začrtane strategije in znanja se opazi tudi v imenu FB strani -> EMA 2011 (TVS). Zaradi letnice v imenu bodo naslednje leto morali štartati iz ničle. Imena strani se ne da spreminjati.
Na koncu še en preblisk - kaj, če je neuradno stran postavil nekdo od nastopajočih glasbenikov oz. njegov managment. S pravilno komunikacijo bi to lahko bilo odlično orodje za lobiranje pri glasovanju.
Letos bo EMO zanimivo spremljati tudi na Facebooku ;)
Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si