Adijo Foursquare!

Naj vam nič ne uide! Zapišite svoj mail in tedensko
boste v e-nabiralnik dobili povzetek člankov na strani.

Ko aplikacija izgubi osnovno funkcijo - zakaj jo potem še uporabljati?

31. 07. 2014



Foursquare nikoli ni doživel tistega pravega preboja med družbenimi omrežji, po statistikah se je zelo redko prebil med prvih deset omrežij po številu uporabnikov. A je vseeno imel veliko uporabnikov in kar je še bolj pomembno, odličen potencial za animacijo obiskovalcev muzejev, gostinskih lokalov, hotelov, turističnih destinacij ...no, sedaj ta potencial ugaša.

 

Najprej malo samohvalne statistike. Aktiven uporabnik že zadnje 3 leta, za menoj je 7.448 čekinov, naloženih 1.332 fotografij (več kot na FB profilu), sem župan na 114 lokacijah, imam 52 badgev, zapisal sem preko 100 tipov (nasvetov, ne moških :D) in moje pofočke spremlja 156 prijateljev. Za razliko od Facebook prijateljev sem na Foursquareu med osebe, ki lahko spremljajo moje gibanje potrjeval res ljudi, ki jih poznam tudi v analognem življenju. Ni mi ravno prijetno, da popolni neznanci vedo za vsak moj korak. Ker skoraj ni bilo lokacije, kjer se nisem pofočkal. Enostavno mi je postala rutina, da sem potegnil ven telefon in se čekinal na lokaciji. Moj tedenski rekord je 635 točk, običajno pa med tednom naklofam nekaj čez 100 pik. Enostavno sem si na ta način beležil kje se potikam, nek osebni dnevnik gibanja.

V Sloveniji nas ni malo, ki uporabljamo to omrežje. Če ne bi zavračal prošnje za prijateljstvo, bi jih imel ta trenutek gotovo preko 1.000. Za Slovenijo nisem nikjer zasledil točnega podatka, v svetu pa to omrežje uporablja preko 50 milijonov, dnevno zabeleži preko milijon čekinov. Svojo priložnost na tem omrežju je izkoristilo preko 1.7 milijona poslovnih subjektov (vir).

Na prvi pogled še ena uspešna zgodba iz sveta družbenih omrežij. O očitno ni tako rožnato - Foursquare se je prejšnji teden odločil, da bo ukinil glavno značilnost omrežja, funkcijo ki so jo v bistvu izumili. Na Foursquareu se ne moremo več prijaviti (pofočkati, čekinati) na lokaciji. Za to početje je že od meseca maja zunaj njihova nova aplikacija Swarm, ki pa je navdušila le redke.

Swarm je ukinil zabavno plat Foursquera, saj ni več vidno koliko točk smo dobili, kdo je prvi med prijatelji, koga smo izpodrinili iz županske funkcije, ni več prikaza novih badgeov. Večina uporabnikov je uporabljala Foursquare zaradi zabave, sedaj pa so nam zabavo ukinili. Zakaj potem še uporabljati omrežje?

Sama platforma Foursquare sedaj postaja neke vrste (še en) Tripadviser za parke, bare, muzeje, hotele,... kjer lahko uporabniki preverijo ocene drugih uporabnikov. A kaj ko nove ocene z Swarmom sploh ne moremo zapisati, ampak je potrebno odpirati Foursquare. Da pa bodo uporabniki uporabljali dve aplikaciji, med njimi preklapljali pa je skoraj nemogoče. Zgodbe ne gre primerjati s Facebookom in njegovo selitvijo klepeta v samostojno aplikacijo. Chat je le ena od mnogih Facebookovih funkcionalnosti, check-in pa je (bila) osnovna funkcija Foursquarea.

Seveda je lahko zadaj velika strategija, ki jo običajni mali uporabniki ne razumemo. In uporabniki že tradicionalno nismo navdušeni nad (pre)velikimi spremembami. A kolikor spremljam dogajanje na Foursquareu/Swarmu so mnogi moji prijatelji enostavno nehali uporabljati to omrežje. In to ni nikoli bil dober znak. Ker s(m)o uporabniki tisti, ki definiramo uspeh omrežja.



Follow Me on Pinterest

Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)








1

1