Zavajanje uporabnikov, ki ne vedo v kakšno bazo podatkov so padli
01. 04. 2013
Tina Maze je prejela podkupnino, Hildo Tovšak so pretepli v zaporu, Zoranu Jankoviću so zaplenili premoženje - to je le nekaj prvoaprilskih šal, ki danes krožijo po Facebooku. A za neresničnimi članki, ki jih uporabniki z veseljem klikajo, se ne skriva le nedolžna potegavščina. Gre za škodljivo aplikacijo, ki od uporabnika zahteva, da povšečkajo FB stran komercialnega ponudnika popustov. Brez vednosti, da so padli v bazo podatkov. Brez privolitve.
Gre za nabiranje lajkov, ki strani Kuponko SI res ne more biti v ponos. Če so z akcijo "vaš komentar naj se obdrži 15 minut in dobite avto" hodili po zelo tanki meji, je njihova zadnja akcija z zavajanjem uporabnikov to mejo prestopila.
Za kaj gre? Na šaljivi spletni strani http://slovenske-novicke.si, ki po obliki spominja na spletno stran Slovenskih novic, so objavili nekaj 1. aprilskih novic s šokantnimi naslovi. Kot na primer "Tina Maze sprejela podkupnino za slabšo uvrstitev". Ker gre za osebo, ki je v teh dneh v Sloveniji zagotovo najbolj iskana in posredno klikana, je tudi zanimanje za tovrstni članek seveda rekordno.
Preden pa lahko članek preberemo, moramo novico "povšečkati". Tovrstno pogojevanje je sicer sporno, a od uporabnika je odvisno ali bo pustil svoj like ali ne. Zavajanje uporabnikov in kraja njihovih podatkov se zgodi z naslednjim korakom.
Po všečkanju članka stran zahteva od nas, da pritisnemo "všeček" še enkrat. Tokrat uporabnik sploh ne ve komu in za kaj je namenil svoj klik in se ne zaveda, da je s tem dejanjem padel v bazo Facebook strani Kuponko Si !
Pri kliku na "všeč mi je" Facebook od vas pobere podatke (ime in priimek, starost, seznam vaših prijateljev, user Facebook ID, druge podatke, ki jih imate javne) in seznam vaših všečkov.
Če boste zgornje okno potrdili boste kot FB uporabnik padli v mrežo, brez da bi sploh vedeli, da ste pristali v bazi podatkov Kuponko Si. Sam sicer zasebno nimam nobenih izkušenj s ponudniki skupinskih popustov, a če si na tak način gradijo sezname uporabnikov, potem začnem dvomiti tudi v legitimnost vseh ostalih dejavnosti.
Po podatkih analitičnega portala www.socialnumbers.si skrbi za Facebook komunikacijo strani Kuponko Si podjetje MS Design, ki jim današnja potegavščina res ne more biti v ponos. Celo več, zrela je za prijavo ustreznim inštitucijam. Gre namreč za krajo osebnih podatkov oz. njihovo uporabo brez vednosti in pristanka njihovih lastnikov.
Delite zapis naprej in opozorite vaše preveč radovedne prijatelje.
Dopis 1. aprila ob 13.10: Pri aplikaciji je sedaj popravljeno zavajajoče všečkanje in je dopisano, da gre za stran Kuponko Si.
Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si